AdWords hirdetések

Tudtad, hogy a szöveges hirdetéseid címsora csupán 25 karakterből állhat? A hirdetéseid további két sora csupán 35-35 karakterekből? Ezzel a néhány karakterrel kell felhívnod a figyelmét az internetes böngészőknek.

Itt is hatalmas a reklámzaj.

Ha kimegyünk az utcára rengeteg plakáttal, szórólappal, újsággal találkozunk. Ha nézzük a televíziót akkor is. Ugyanez a helyzet az interneten is. Böngészünk, tájékozódunk, keresgélünk és folyamatosan reklámokba ütközünk. Ebben a hatalmas információ áradatban a hirdetésünknek valahogy ki kell tűnnie, amit lássunk be egyáltalán nem egyszerű.

Főleg, ha tisztában vagyunk a hirdetés “nagyságával”.
Tömören, lényegretörően kell fogalmaznunk, mert igen kevés hely áll rendelkezésünkre.

Az AdWords hirdetések felépítése:
A címsor a legfontosabb, hiszen először ezzel fogunk találkozni. Ez összesen 25 karakterből áll (szóközökkel, írásjelekkel együtt).

Gondolj bele mennyire figyelemfelkeltőnek kell lennie. Ha ez nem így van (tucat hirdetést írunk), akkor bizony nem fogjuk senkinek sem felkelteni a figyelmét.

Majd jön két sor (néhol egy sorként jelenik meg) 35-35 karakterrel és az utolsó sorban jelenik meg a honlapunk elérhetősége.

Hogyan tűnj ki a hirdetéseddel a reklámzajból?

  • Írj figyelemfelkeltő címsort
  • Ne a cégedet reklámozd, mert az senkit nem érdekel!
  • Emeld ki az előnyöket, mivel jobb, mivel több, mivel különlegesebb a terméked vagy szolgáltatásod, mint a konkurenseidé.
  • Ha a legfőbb előnyöd az ár, akkor írd bele a hirdetésedbe.
  • Legyen cselekvésre ösztönzés a hirdetésedben! (Vedd meg! Iratkozz fel! stb.)

Azt se felejtsd el, hogy a megfelelő céloldalra irányítsd a látogatókat!

A Google kereső meg a display hálózat

A google.hu keresőben

Amennyiben megnyitod a google.hu oldalt és beírsz a keresőben egy kulcsszót vagy kifejezést, akkor a természetes találatok mellett illetve felett megjelenhetnek az AdWords hirdetések. Ahhoz, hogy a hirdetésed itt megjelenhessen, szükséged van megfelelően kiválasztott kulcsszavakra.
Azt is tudni kell, hogy az internetezők idejük kb 5%-át töltik el aktív kereséssel. Az aktív szónak itt nagy  jelentősége van, hiszen itt valóban aktívan keresnek!

A display hálózat…

No de mi is az a display hálózat?
Ugye említettem, hogy a google.hu keresőt az emberek aktív keresésre használják, ahol rákattintanak számukra értékes, releváns tartalomra. Ezeken a tartalmakon megjelenhetnek a cikkek, blogírások alatt, mellett, közben AdWords hirdetések.
De miért is jó itt hirdetni? Azért, mert az internetezőket itt is el tudod érni, akár rá tudod bírni, hogy pl. iratkozzon fel a hírleveledre.

Eldöntheted, hogy kulcsszavak alapján szeretnéd a hirdetéseidet megjelentetni a display hálózaton, de lehet tartalomtól függetlenül is megjelentetni az általad kiválasztott honlapokon. Illetve lehet a kettő kombinációját alkalmazni. (kulcsszavakkal és te mondod meg, hogy hol jelenjenek meg a hirdetéseid).
A display hálózaton az internetezők tájékozódnak, keresgélnek (nem aktívan!), tehát itt általában más hirdetési szöveget szoktunk tesztelni, mint a keresőben.

Értékesíts az AdWords hirdetéssel

a) Holnapodon van webáruház, ahol falfestékeket és azok kiegészítőit árulod.

Akár minden egyes termékedet meghirdetheted az AdWordsben, méghozzá a google.hu keresőben. A hirdetéseid a kiemelt helyen vagy a jobb oldali sávban jelenhetnek meg.

Kik azok akik itt rákattinthatnak a hirdetéseidre?

Azok, akik éppen pl. ki szeretnék festeni a nappalijukat és a festéshez festéket vagy éppen kiegészítőket keresnek a google.hu oldalon.

Tehát itt azok keresnek, akiknek konkrét elképzelésük van.

 

b) Honlapodon nemcsak webáruház van, hanem lehetőségük van a látogatóknak árajánlatot kérni, mert a céged falfestést is vállal.

Mit teszel ilyenkor? Feladod a hirdetést szintén a google.hu keresőben pl. szobafestésre. Ekkor a hirdetésre kattintókat az árajánlatkérő oldalra fogod irányítani.

Kik azok, akik itt rákattintanak a hirdetésedre?

Azok, akik éppen pl. ki szeretnék festetni a nappalijukat és a festéshez szobafestőt keresnek a google.hu oldalon.

 

c) Honlapodon elkészítettél egy olyan oldalt, ahol ötleteket adsz a falfestéshez (pl. minták elkészítéséhez) vagy éppen tanácsokat adsz hírlevél formájában azoknak, akik önállóan szeretnének a falfestéssel megbirkózni.

Mit teszel ilyenkor? Az oldalon elkészítesz egy hírlevél feliratkozást és meghirdeted az AdWords display hálózatán. (A display hálózatos hirdetések különféle blogokon, híroldalakon jelennek meg, ahol az emberek érdeklődnek, nézelődnek…) Itt nem csak szöveges hirdetést, hanem akár képes hirdetést is el tudsz készíteni.

Kik azok, akik itt rákattinthatnak a hirdetésedre?

Azok, akik éppen pl. ki szeretnék festeni a nappalijukat és ötleteket, tanácsokat olvasnak különféle oldalakon a falfestéssel kapcsolatban.

Az AdWords releváns oldalakra fogja elhelyezni a hirdetésedet, tehát olyan oldalon, amely falfestéssel kapcsolatos témákkal foglalkozik.

Mi hasznom lehet, ha hírlevél feliratkozást hirdetek meg az AdWordsben?

Ezt legegyszerűbben egy példán tudom szemléltetni. Tételezzük fel, hogy oktató videót szeretnél értékesíteni, aminek a nyeresége 15.000 Ft.

A honlapodat kevesen találják meg, így döcög az értékesítésed.

Mit tudsz ilyenkor csinálni?

Gyűjts pl. hírlevél feliratkozókat az AdWords hirdetéssel.

A hirdetéseid olyan helyeken fognak felbukkanni, ahol a Te célcsoportod böngészget. Rákattint a hirdetésedre, ahol Te meggyőzöd arról, hogy iratkozzzon fel a hírleveledre. Ha feliratkozik, akkor küldöd neki a hírleveleket, amelyekben tanácsokat, ötleteket adsz a problémáinak megoldásához.

Tételezzük fel, hogy egy kattintásért 10 Ft-ot fizetsz, naponta 5.000 Ft-ot szánsz a hirdetésekre, ebből 500 látogatót csábítasz be a honlapodra.

A hírleveledre így naponta 100 fő iratkozik fel, ami havonta 3.000 főt jelenthet.

Tehát havonta 3.000 főnek adsz lehetőséget, hogy megvásárolhatják a termékedet vagy szolgáltatásodat.

Ha az 1% vásárolja meg (30 fő) a termékedet a feliratkozók közül, akkor is profitot realizálhatsz, méghozzá ebben a példában 300.000 Ft-ot.

Mire elég napi 1.000 Ft AdWords hirdetési összeg?

Sok mindentől függ, de nézzünk inkább számszerű példákat!

Példa 1.

Van egy szakemberünk, aki 20.000 Ft-os szolgáltatást szeretne eladni a látogatóknak. A google.hu keresőben kezd el hirdetni. Célja, hogy az emberek a hirdetésen keresztül megrendeljék a szolgáltatását.

Tételezzük fel, hogy egy kattintásért 50 Ft-ot kell fizetnie. Így napi 20 látogatót tud elérni. Ha naponta ebből 1 látogató megrendeli a szolgáltatást, akkor hetente elkölt 7.000 Ft-ot, de nyer 7 látogatót, akinek eladja a 20.000 Ft-os szolgáltatását.

A heti nyeresége: 140.000 Ft (bevétel) – 7.000 Ft (költség)

 

Példa 2.

Szeretnénk felpörgetni a hírlevél listánk létszámát

Erre szintén a Google AdWords hirdetési rendszer kiváló választás, hiszen gyorsan meg tudod célozni a célcsoportodat. Itt inkább a display hálózatot használjuk (nem a google.hu-t). A hirdetéseid olyan helyeken fognak felbukkanni, ahol a Te célcsoportod böngészget. Rákattint a hirdetésedre, ahol Te meggyőzöd arról, hogy iratkozzon fel a hírlevledre. Ha feliratkozik, akkor küldöd neki a hírleveleket. Tételezzük fel, hogy egy kattintásért 20 Ft-ot fizetsz, így naponta 500 látogatót csábítasz be a honlapodra. Ebből feliratkozik a hírleveledre 100 fő (ez nem lehetetlen).

Heti 700 fő, ami akár havi 2.800 fő 30.000 Ft hirdetési költségből!

Két hónap alatt akár 5.000 fő felett lehet a listád.

Azért az még hozzátartozik, ha az AdWords hirdetéssel gyorsan épülhet a listád, de nem adsz nekik értéket, akkor akár gyorsan le is épülhet!

Miért érdemes az AdWordsben hirdetni?

Az interneten lévő legtöbb honlap vagy webáruház tulajdonos elég gyorsan szembesül azzal a ténnyel, hogy nincs a honlapjának látogatója vagy vásárlója.

Sokan úgy gondolják, hogy elég megjelenni az interneten a honlappal és azonnal be is indul az internetes üzlet, aztán gyorsan szembesülnek ezzel a ténnyel, hogy sajnos ez nem így van.

Ahhoz, hogy mégis beinduljon az internetes üzlet többek között a Google is felismerte és megalkotta erre a problémára az AdWords hirdetési rendszerét.

A Google AdWords hirdetéssel

  • akár gyorsan tudsz termékeket vagy szolgáltatást értékesíteni,
  • akár gyorsan tudod a látogatottságodat növelni,
  • akár gyorsan tudod a hírlevél listádat építeni stb.

A rendszerben Te határozod meg, hogy

  • mennyit vagy hajlandó fizetni egy látogatóért,
  • mennyit szeretnél havonta elkölteni a hirdetésekre,
  • kinek és mit hirdetsz,
  • hol szeretnél hirdetni,
  • mikor szeretnél hirdetni stb.

Az AdWords hirdetési rendszerben meghirdetheted

  • a termékeidet,
  • a szolgáltatásaidat,
  • a hírlevél feliratkozást,
  • árajánlat kérést stb.