A 3. legfontosabb arculati elem, amelyek nélkül nem léphet egy cég nyilvánosság elé: az online jelenlét

A “Miben segít a jó arculat a vállalkozásodnak?” cikksorozat negyedik része

 

A) Weboldal

A mai világban, ahol a gyorsaság nagyon fontos – ha nem a legfontosabb tényező az üzleti életben – egy kisvállalkozás (vagy nagyobb sem) nem engedheti meg magának, hogy ne legyen jelen az interneten. Megkereshetőnek és gyorsan megtalálhatónak kell lenni még akkor is, hogy ha csak egy sarki kisbolt, virágüzlet vagy szerelőműhely a vállalkozás. Nem kell nagyon nagy weboldalra gondolni, elég ha a weboldal tartalmaz néhány alapvető oldalt:

  • a főoldalt,
  • a rólunk oldalt,
  • elérhetőségek oldat (+nyitva tartás),
  • kapcsolat oldalt,
  • egy blog részt a friss híreknek.

 

Nem kell milliós nagyságrendű összegeket beleölni (legalábbis az elején nem) az online jelenlétbe, rengeteg nyílt forráskódú rendszer áll a kisvállalkozók rendelkezésére. A legismertebb ezek közül a WordPress, Drupal és a Joomla tartalomkezelő rendszer. Ezek többé-kevésbé egyszerű használatú rendszerek, bárki minimális számítógépes ismerettel kezelni tudja (bár az alap weboldal beállításaihoz már egy kicsit haladóbb tudás szükséges).

Az arculat szempontjából NAGYON fontos, hogy a weboldalad kinézete ugyanazt a vizuális élményt nyújtsa, mint a névjegyed és a többi nyomtatott anyagod (szórólap, hirdetés vagy az üzletportál stb.), így ha mindig ugyanazzal a képi világgal találkozik a vevő, könnyen beazonosít.

 

B) Facebook, Google+ és a többi közösségi oldal

A közösségi oldalakat nem kell bemutatni, mindenki ismeri őket. Arculat szempontjából pont ugyanaz vonatkozik ezekre, mint a weboldalra. Mivel a kommunikáció általában ezeken az oldalakon lazább, pörgősebb, az oldaltulajdonosok hajlamosak elfeledkezni arról, hogy minden egyes bejegyzés szintén a cég imázsát építi (vagy rombolja), és hogy nagyon oda kell figyelni nem csupán a kinézetre, de a tartalomra is.

Összességében tehát elmondható, hogy 3 olyan arculati elem van, ami nélkül nem lehet piacra lépni:

  1. márkanév (betűs vagy „logósított”),
  2. névjegy és
  3. online jelenlét.

Ezt természetesen ki lehet bővíteni olyan arculati elemekkel, mint

  • a boltod kinézete,
  • a berendezések stílusa, színe,
  • az eladó ruhája stb.

Ahogy fejlődik a céged, úgy szaporodnak meg az új arculati elemek is.

Ha már a lábtörlő logózásán gondolkozol, akkor tudd, hogy nagy lettél. :)

A következő részben: Mi a különbség az imázs és az arculat között?