A személyes márka eszközei

Ha megkérdezel 1.000 embert arról, hogy hogyan építsd a szakmai személyes márkádat, 997 azt fogja mondani, hogy írjál blogot, legyen Facebook oldalad.

A többi 3 meg lehet, hogy tényleg ért hozzá!
Nemrég azon gondolkoztam, hogy mindig rosszul válaszoltam, amikor megkérdezték, hogy kellett-e már használnom valaha is éles helyzetben a krav magát (izraeli közelharc rendszer). Eddig mindig azt mondtam, hogy nem, de rájöttem, hogy ez hülyeség. Minden nap használom. A krav maga elsősorban nem technikákról szól.

MINDEN NAP használom, amikor sétálok az utcán, amikor tömegközlekedem, amikor megszólít egy idegen, amikor befordulok a sarkon, amikor ismeretlen helyre kell mennem… Nem ütésekről-rúgásokról-védésekről szól. Arra az alapgondolatra épül, hogy juss haza épségben, és ehhez kell összeválogatnod a megfelelő fizikai, technikai, vizuális, érzelmi és értelmi eszközöket.

A személyesmárka-építés sem eszközökről szól!

A személyesmárka-építés nem a blog és nem a Facebook.

A szakmai személyes márkád építése arra az alapgondolatra épül, hogy a célcsoportod számára legyél látható, hihető, megjegyezhető!

Ehhez kell összeválogatnod a megfelelő fizikai, technikai, vizuális, érzelmi és értelmi eszközöket.

Azokkal dolgozhatsz, amik:

  • vagy elérhetőek számodra
  • vagy rendelkezel velük
  • meg tudod tanulni
  • kivitelezhető számodra
  • illenek hozzád és/vagy a tevékenységedhez
  • még nincsenek másvalaki által kizárólagosan lefoglalva
  • nem ellentétesek azzal, amit képviselsz

Ahhoz, hogy mások is elismerjenek Téged szakértőként, bizonyítanod kell, hogy tényleg értesz is az adott témához.

inspector-160143_640

Ilyen bizonyíték/eszköz lehet a kezedben:

  • Szakmai tapasztalat
  • Esetenként oklevelek
  • Referenciák
  • Szakértői blog
  • Honlap
  • Tréning
  • Előadás
  • Tematikus munkafüzetek
  • Workshop
  • Újságcikk
  • Tévés megjelenés
  • Rádiós megjelenés
  • Hírlevélsorozat
  • Közösségi oldal
  • CD/DVD megjelenés
  • Szakmai kommentelés
  • Könyv

DE! Nem kell mindenkinek mindent használnia mindenáron!

Azt is vedd figyelembe, hogy ki a célcsoportod, és ő hogyan működik!

  • Tolhatod a fészbúk kontentet naphosszat, ha a célcsoportod a 60 év fölötti vidéki nyugdíjasok…
  • Hiába adsz elő konferenciákon, ha a mondanivalód az agorafóbiásoknak szól…
  • Írhatsz offline újságcikkeket napilapba, ha tinédzsereket akarod megszólítani…

de nem sok haszna lesz, igaz?

Tehát:

Azokkal dolgozz, amik:

  • vagy elérhetőek számodra
  • vagy rendelkezel velük
  • meg tudod tanulni
  • kivitelezhető számodra
  • illenek hozzád és/vagy a tevékenységedhez
  • még nincsenek másvalaki által kizárólagosan lefoglalva
  • nem ellentétesek azzal, amit képviselsz
  • eléred velük a célcsoportodat

Jó munkát, szuperszónikus személyes márkát Neked!
Üdv:
Kriszta

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.