Kell-e neked marketingszöveg?

Kedves Okos kisvállalkozó!

A múltkori cikkben már meséltem arról, hogy a marketing szövegírás 10% tehetség és 90% technika.

Ha ismered a technikát, akár 90%-al jobb szövegíró lehetsz, mint aki „csak” tehetséges!

 

(idézet tőlem)

De egyáltalán miért is van szükség szövegírásra?
Miért kellenek szövegek a weboldaladra?
Ha egy kép felér ezer szóval, akkor nem elég csak a vizuális megjelenésre koncentrálni?
Muszáj a SEO, az AdWords, az adózás és a többi vállalkozói tudás mellé még a szövegírást is megtanulnod?

A jó marketingszöveg elengedhetetlen

kisvallalkozz okosan_szovegiras blog_luxusEnélkül még a legnagyobb luxusmárkákat, vagy a legismertebb termékeket sem lehet eladni.
Gondolj csak bele; a kutyát nem érdekelné a Louis Vuitton táska, ha nem tudnák az emberek, hogy ez egy neves divatcég méregdrága darabja, ami társadalmi elismertséget és a luxus érzését adja tulajdonosának.
Nem vennéd le a polcról a Coca-Colát a bolban, ha nem láttad volna a reklámjaikat korábban ezerszer, ha nem ismernéd a terméket és a mögötte húzódó filozófiát.
(Oké, lehet, hogy így sem veszed meg, talán mert éppenséggel többet tudsz róla, mint szeretnél, de ez most egy másik kérdés).

Ha még ilyen ismert termékeknek is szükségük van a reklámra, a szövegre, akkor neked, a nagyvilág számára alig-alig ismert kisvállalkozónak pláne!

Hiszen termékedet, szolgáltatásodat meg kell ismertetni a nagyközönséggel, el kell mesélned nekik, hogy mit tudsz nyújtani, ez milyen problémára nyújt megoldást, milyen eredményeket lehet vele elérni, milyen előnyei vannak…
Nem elég egy ízléses kép a kitűnően dizájnolt webáruházadra; a vevő arra is kíváncsi lesz, hogy milyen anyagból van a termék, nem veszélyes-e a kisgyermekére, hogyan fizetheti ki, milyen garanciát vállalsz, mennyi idő múlva kapja meg…

És ezek még csak a szükséges technikai információk, amiket akkor akar tudni, amikor már döntött a vásárlás mellett.
Ám eddig a pontig hosszú és rögös az út; először is meg kell győznöd, hogy szüksége van a termékedre (vagy nincs rá szüksége, de akarja), el kell érned, hogy bízzon benned, hogy téged válasszon.
Ez pedig sokszor hosszú folyamat.

Szerencsére rengeteg marketingeszköz áll rendelkezésedre; weboldal, hírlevelek, facebook-bejegyzések, hirdetések, videók, hanganyagok, reklámok az utolsó előtti lépésben pedig egy ínycsiklandó termékleírás, vagy egy nyálcsorgató sales-oldal, ami igazán vonzóvá teszi az árut.

kisvallalkozz okosan_szovegiras blog_szoveg erejeTudod, mi ezekben a közös?
Mindhez kell szöveg.
Méghozzá jó szöveg!

Olyan hatékony marketingszöveg, ami lépésenként a vásárlás felé tereli a célszemélyt.
A hiánygazdaságnak már réges-rég vége (a hozzám hasonló fiatalok már nem is emlékeznek rá!), ma már nem elég azt mondani, hogy “itt a cucc, vedd meg”.
Ennél okosabban, szofisztikáltabban kell terelgetni az érdeklődőket, megadni minden információt, amire szükségük van, támogatni őket az egész folyamat során.

Ehhez pedig elengedhetetlen a jó marketingszöveg.

Tarts velünk 2015-ben is és rengeteg tippet kapsz, hogyan növelheted a bevételeidet a szövegek segítségével!

Képek forrása: flickr, tex.stackexchange.com, wikipédia

Tanmese a két vállalkozóról

DO-TALK-READ-WRITE-228x300

Jó estét, emberek! Tanmese következik vállalkozókról, vállalkozóknak. Nem gyerekeknek szóló, de mégis tanulságos. 

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer két testvér, akik külön-külön vállalkozni kezdtek. Ugyanonnan indultak, ugyanolyan anyagi helyzetből, ugyanolyan háttérrel, hasonló ötlettel. A vállalkozásuk mégis teljesen eltérő módon növekedett…

  • Az egyiknek jól ment az írás, a másik még egy SMS szövegét is higazi mesebeli kastély, soktornyúosszan fogalmazgatta.
  • Az egyik folyamatosan írt a honlapjára, a másik eközben főleg tanult.
  • Az egyik piszokul tudott írni; hol megnevettette, hol megríkatta olvasóit (attól függően, milyen kedve volt).
    És a másik?
    Egyedül önmagát tudta megríkatni: valahányszor meglátta az üres papírt. De leküzdötte félszeit és megpróbált pötyögni valamit a blogjára, a hírleveleibe.
  • Az egyik egyre többet írt, amikor a másik még mindig csak figyelt.
  • Az egyiknek volt néhány olvasója, a másik weboldalán a madár sem járt.
  • Az egyiknek csordogáltak a bevételei; a másiknak minden tanfolyammal csak nőttek a kiadásai.

Aztán egy napon a másik összeszedte minden bátorságát, sorba rendezte jegyzeteit és megírta az első szöveget úgy, ahogy azt a tanfolyamokon tanulta.
Aztán a másodikat.
Aztán a harmadikat.
Elkezdtek csordogálni a bevételei.

Minden sales oldallal, minden hírlevéllel egyre jobban ráérzett, hogy mire van szüksége célcsoportjának, és hamarosan már nem csak csordogált, hanem özönlött a pénz a kasszába!
Testvére féltékenyen nézte; hogy lehet, hogy hirtelen ennyi pénzt keres, miközben ő a kezdetektől fogva jobban tudott írni?

Csináld, beszélj róla, olvasd, írd.Azért, mert a szépírás és a marketing szövegírás különbözik egymástól.
A hatékony marketingszövegek komponálásának művészete megtanulható.
A másik testvér rájött erre és nem volt rest elsajátítani azokat a trükköket és technikákat, amikkel az olvasói pénztárcájára tudott hatni. Ami mégiscsak jövedelmezőbb.

Ugye te is olyan szöveget akarsz, ami alátámasztja a hitelességedet, bizalmat épít, kattintást, feliratkozást, vásárlást garantál?

Nem irodalmi szépségű szövegekre van szükséged, hanem hatékony marketingszövegekre. Olyanokra, amiket szeretettel ajánl a kereső, szívesen olvas az érdeklődő, és a végén szívesen hagyja nálad a pénzét a vevő.

Akkor ne is pályázz a Pullitzer- vagy az irodalmi  Nobel-díjra!

A marketing szövegírás nagyjából 10% tehetség és 90% technika.
Ha ismered a technikát, akár 90%-al jobb szövegíró lehetsz, mint aki „csak” tehetséges!

Hogyan ismerheted meg a technikákat?

Nos, erről fog szólni ez a blog…:)

Képek forrása: pixabay, wikimédia